CRAZY TEACHER 的瘋狂英語教室: 美國人這樣說


第三十七課:  Reality Check


每天賣命工作的你愛做白日夢嗎? 常夢想中樂透或成為大明星嗎? 那你需要一個 Reality Check!


Reality Check


Definition: an occasion that causes you to consider the facts about a situation 把人拉回現實的事物


Example 1 :


Gina: Did you get the job?  你得到那份工作了嗎?


Bonnie: No.  They said I was too short to be a model.  沒有, 他們說我身高不夠當麻豆


Gina: That's too bad.  You are such a beautiful girl. 太可惜了, 你這麼漂亮


Bonnie: This reality check made me realize modeling is just not for me.  I should try something else.  這個殘酷的現實讓我領悟到我實在不適合走麻豆這行, 也許該試試其他的路


Example 2:


John: I hate this job so much.  I want to quit.  我好討厭這工作, 真想辭職不幹


Zack: You need to take a reality check.  Job market isn't very good now.  Think about your wife and kids.  你該考慮一下現實吧! 現在工作難找, 你還有老婆孩子要養哩


John: I guess you are right, but my boss is driving me nuts.  你說的對, 可是我老闆快把我搞瘋了!


 




 


我以前一直是個無可救藥的浪漫主義者, 直到我見了瑪莎的離婚律師......

arrow
arrow
    全站熱搜

    阿甘 發表在 痞客邦 留言(29) 人氣()