瘋狂英語教室-美國人這樣說
LESSON 177 第一百七十七課

to lose one's shit

losing my shit 7.jpg

to lose one's shit

 

Definition: To have a complete mental and physical breakdown; to have a sudden burst of emotion, regardless of the type of feeling 情緒大崩潰。正負面的情緒都有可能, 但以負面居多。

 

Example 1: Maria lost her shit when she found out her boyfriend slept with her best friend. 當瑪莉亞發現男友跟她最好的朋友上床, 她氣急敗壞。

Example 2: I totally lost my shit when I learned that I won the first place. 當我得知拿到第一名, 完全不能自已。

 

__________________________________

 

losing shit 5.jpg

字面上的意思很好理解, lose one's shit 就是失去便便, 也就是連自己的便便都無法控制了。那真的是一個非常激動的情況。

 

losing shit   2.jpg

請幫助我穩定下來, 不然我馬上要爆炸了!

 

 losing my shit 3.jpg

站遠一點, 我要噴發了!

 

losing shit 6.jpg

情緒控管比較差的人, 失去便便的機會比較大, 容易讓人覺得不夠理性不夠成熟。自我修練也是一個重要課題。

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    美語 俚語 lose one's shit
    全站熱搜

    阿甘 發表在 痞客邦 留言(17) 人氣()